't Horsthuis

't Horsthuis is een plek waar welzijn, sport en cultuur samenkomen; een uniek concept bestaande uit een binnen en buiten accommodatie. Buiten vindt u twee voetbalvelden waarvan één kunstgrasveld, een trainingsveld, twee tennisvelden en een beachveld. Binnen kunt u gebruik maken van een ruime kantine, sportzaal, kleedkamers en meerdere vergaderruimtes.

Sinds 2004, na de fusie tot omnivereniging met de andere sportverenigingen in Broekland, beschikt de afdeling voetbal samen met de anders sportafdelingen over een uiterst moderne sportaccommodatie die bij menig hoofdklasser niet zou misstaan: 10 kleedkamers, een materiaalruimte, een verzorgingsruimte, een uitstekend verlicht trainingsveld, een spelzaal, een bestuurskamer en een grote kantine. Sinds de zomer van 2011 beschikt het hoofdveld over een uitstekend geoutilleerd kunstgrasveld met verlichting. Sportpark Broekland met als middelpunt 't Horsthuis, is thans het sportcentrum in Broekland.

Uit: Broekland, van boerschap naar kerkdorp, Anton Bouwhuis juni 1988

Rookbeleid

SV Broekland is een belangrijke omgeving in het leven van opgroeiende kinderen en wil graag het goede voorbeeld geven. Met ingang van zaterdag 02 februari 2019 zetten we daarom de stap naar een rookvrij sportterrein. Hiermee willen we de jeugd beschermen tegen het schadelijk meeroken en de verleiding om te gaan roken.

Duurzaamheid

Het is belangrijk dat onze sport accommodatie een duurzaam gebouw is zonder het milieu onnodig te belasten. Een gebouw dat klaar is voor de toekomst, waar uw (klein)kinderen ook fijn kunnen sporten.

Stakeholders

Als stakeholders leveren onderstaande organisaties een belangrijke bijdrage aan het Horsthuis. Door regelmatig onze eigen belangen en die van onze stakeholders te evalueren en daar waar mogelijk met elkaar te investeren in nieuwe ontwikkelingen wordt continuïteit op het gebied van welzijn, sport en cultuur, gewaarborgd.