Sportvereniging Broekland

De vereniging heeft als doel het doen beoefenen en bevorderen van de sporten in Broekland. De sportvereniging Broekland is ontstaan uit een samengaan van een aantal verenigingen, te weten de sport vereniging Broekland bestaande uit een afdeling voetbal en handbal, tennisvereniging ‘t Eierhuisje en Brolanda/Brovo met gymnastiek en volleybal. Naast deze sporten wil de OMNI vereniging ook andere takken van sport stimuleren zoals badminton, darten en beach handbal en volleybal.

Het ontstaan van de sportvereniging

Omnivereniging (2002)

Vanaf de oprichting in 1945 tot het najaar van 2002 was de voetbal een zelfstandige vereniging. De accommodatie 't Horsthuis, waarvan de voetbal een van de belangrijkste gebruikers was, werd bestuurd door een eigen stichtingsbestuur. Thans maakt de voetbal samen met de tennis, de handbal en de volleybal/gymnastiek deel uit van de SV Broekland. Naast het omnibestuur kent elke afdeling een eigen bestuur.

Uit: Broekland, van boerschap naar kerkdorp, Anton Bouwhuis juni 1988